Bestem deg, og få resultater

Tee päätös, niin saat tuloksia

Kesä ja lomakausi on vihdoin alkanut. Jos haluat päästä rantakuntoon vielä tänä kesänä, on korkea aika vaihtaa suurempi vaihde silmään.
SATS
Kategoria
Harjoittelu

Oletko valmis? Silloin on syytä jättää itsensä ruoalla hemmotteleminen kokonaan väliin. Ei enää karkkipäiviä! Mutta jos kuitenkin haluat hemmotella itseäsi jäätelöllä, jälkiruoilla ja iltapäiväoluella, joudut yksinkertaisesti luopumaan ajatuksesta päästä huippukuntoon.

Ruokavalio, jolla saa nopeita tuloksia

Ruokaan liittyviä houkutuksia on jatkuvasti kaikkialla. Kuljemme leipomoiden ohi, joista kantautuvat tuoreen leivän ja pullan tuoksut saavat veden herahtamaan kielelle. Työkaveri jääeläkkeelle ja tarjoaa kakkukahvit. Koko kevät on ollut täynnä syntymäpäiväjuhlia, ristiäisiä, polttareita ja ylioppilasjuhlia. Sitten vielä perhe haluaa viettää laatuaikaa perjantaisin, lauantaisin, sunnuntaisin ja joskus myös arkipäivinä. Ei siis ihme, että herkkuja tulee helposti syötyä liikaa, kun houkutuksille altistuu niin usein.

Nyt, kun kesä on jo alkanut, on syytä tehdä päätös. Jos haluat päästä kuntoon ja pudottaa painoa muutaman kilon, tyhjiin kaloreihin pätee nollatoleranssi. Silloin onnistumisen mahdollisuudet ovat parhaat. Päätä että kaiken, mitä syöt, on oltava ravinteikasta. Syö säännöllisesti määrättyihin aikoihin ja suunnittele etukäteen, mitä syöt. Täytä lautanen vihanneksilla, kalalla, kanalla, pavuilla, juureksilla ja täysjyvätuotteilla. Syö itsesi sopivan täyteen ja aloita mielellään vihanneksilla. Älä mieti, tekeekö sinun mieli jotain ja VOISITKO hemmotella itseäsi jollain turhalla. Jos haluat saada nopeita tuloksia laihduttamatta, kaikkeen turhaan pätee nollatoleranssi. Jos sinun tekee mieli jotain makeaa, tee hyödyllistä terveysjäätelöä.

Treenillä nopeita tuloksia

Jos haluat pudottaa painoa ja ”kiinteytyä”, sinun täytyy vuorotella tehotreeniä hyötyliikunnan kanssa. Pyöräile tai kävele töihin. Tee töitä seisten tai kävellen. Tee 3–4 tehokasta treeniä viikossa. Vuorottele voimaharjoittelua ja kestävyysharjoittelua. Useampi kuin 3–4 kovaa treeniä viikossa lisää vammojen riskiä, jos et ole jo valmiiksi todella hyvässä kunnossa. Haluatko kuitenkin liikkua enemmän? Mene ulos kävelylle. Mitä pitemmän kävelylenkin teet, sitä parempi! Voit myös käydä pyöräilemässä luonnon helmassa. Käveleminen ja kevyt pyöräileminen ovat hellävaraisia keholle ja ne ovat tehokkaita, täydentäviä treenausmuotoja painon pudotuksessa. Tässäkin on olennaista päätöksen tekeminen. Jos et jonain päivänä löydä motivaatiota, lähde silti ulos treenaamaan! Älä mieti, jaksatko, vaan pidä treenilaukku aina mukana ja pysy suunnitelmassa.

Laske stressitasoa

Eihän kaikki tämä treenaaminen ja hyvä ruoka aiheuttanut sinulle stressiä? Hyvä! Korkea kortisolin taso kehossa nimittäin heikentää treenaamisen tehoa ja vaikeuttaa painon pudottamista. Tee kaikki tarvittava, jotta voit rentoutua. Nuku riittävästi, vietä aikaa luonnossa ja eläinten kanssa ja etsi hyvä vapaa-ajan ja työn tasapaino. Liian suuri määrä tehokasta treeniä stressaa kehoa, joten treenaa enintään 3–4 kertaa viikossa.

Onnea kunnon parantamiseen ja rantakuntoon pääsemiseen. Jos kuitenkin lipsut hyvistä tavoista loman aikana, aloita vain uudelleen uusin voimin ennen syksyä. Olemme täällä kannustamassa ja motivoimassa!